- Homepage
- Nieruchomości zagraniczne
- Od deweloperów
- O nas
- Usługi
- Wiadomości
- Kontakt
Turystyka jest jednym z najważniejszych filarów francuskiej gospodarki. Z 7,3 % udziałem w PKB jest bardzo ważnym sektorem gospodarki narodowej, a według Światowej Organizacji Turystyki jej znaczenie będzie nadal wzrastać.
Francja jest jednym z najchętniej odwiedzanych miejsc na świecie. Popularność kraju wypływa z silnej gospodarki, stabilności politycznej, położenia geograficznego i co prawdopodobnie najważniejsze, z licznych zabytków, pięknych krajobrazów i oczywiście fenomenu samego Paryża, który znajduje się w czołówce najczęściej odwiedzanych miast na świecie.
Nie można zapominać również o rozsławionej kuchni francuskiej, wspaniałych trunkach oraz aktywnym stylu życia. Można wymieniać jeszcze wiele aspektów sprawiających, że Francja jest jednym z najczęściej odwiedzanych krajów na świecie. Statystyki mówią same za siebie – tylko w 2012 roku kraj ten odwiedziło 83 miliony turystów. Dla porównania, w tym samym roku do USA przyjechało 67 milionów osób.
Wraz z rosnącą liczbą turystów wzrastają także ich oczekiwania i wymagania. Dotyczy to szczególnie osób przyjeżdżających z krajów spoza Europy – głównie z Ameryki i Azji. Francja musi wciąż rozbudowywać, urozmaicać i udoskonalać swoją ofertę oraz podnosić jakość i standard oferowanych usług, aby jeszcze bardziej przypodobać się odwiedzającym ten kraj.
Z powyższych danych jasno wynika, że wprowadzenie w 2009 roku ustawy o rozwoju i modernizacji usług turystycznych było bardzo dobrym krokiem, który miał znaczący wpływ na całą gospodarkę.
W ubiegłym roku rząd Francji rozpoczął realizację ciekawego projektu związanego z ruchem turystycznym. Wywołało to szeroką publiczną dyskusję i przyczyniło się do przygotowania szeregu efektywnych i praktycznych planów rozwoju tego sektora. Powinno to pomóc Francji utrzymać wiodącą pozycję wśród najpopularniejszych turystycznych destynacji.
Rozwój turystyki jest również ważny dla właścicieli nieruchomości we Francji, którzy posiadają domy lub apartamenty w popularnych rejonach turystycznych (Lazurowe Wybrzeże, Alpy Sabaudzkie i Paryż). Zazwyczaj wykorzystują to korzystne położenie do wynajmowania swoich obiektów mieszkalnych. Większe zainteresowanie turystów przynosi im wyższe dochody z najmu i przyczynia się do wzrostu wartości nieruchomości.